Moreshop.se administreras av Bonnier Publications International AS som ansvarar för allt relaterat till leveranser, betalning, reklamationer m.m.
Alla beställningar behandlas utifrån de affärsvillkor som här anges i vänstermenyn. Genom att lägga en order accepterar du villkoren på den här sidan. En genomförd beställning betraktas alltid som ett bindande avtal mellan dig som kund och Bonnier Publications International AS.

 

Priser
Alla angivna priser är inklusive svensk moms (25 %), men exklusive eventuell frakt. Vi reserverar oss för tryckfel och tekniska fel som kan ha förorsakat felaktiga prisangivelser på moreshop.se, och vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Alla prenumeranter på tidningar från Bonnier Publications International handlar till specialpris – det pris som anges som förmånspris. Även icke-prenumeranter är välkomna att handla, men varans pris är då det som anges som varans värde. Det är möjligt att köpa en prenumeration för att få tillgång till förmånspriset här. (bonniershop.nu)

Om beställningen överstiger 499:– levererar vi den fraktfritt till dig. På beställningar under 499:– tillkommer frakt på 59:–

 

Betalning

Kortbetalning
Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna.

All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och PayEx är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen.

Direktbetalning
Om du har internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du välja direktbetalning genom Klarna Checkout. Du loggar in hos din bank och pengarna dras direkt från ditt konto.

När betalningen har godkänts visas en bekräftelse på att din order är genomförd. Samtidigt skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgivit. Därefter skickar vi din order som levereras inom 2–4 arbetsdagar.

 

Leverans

Vi använder DHL som fraktleverantör, och du får därmed paketet levererat till närmaste utlämningsställe. Vi packar och skickar från vårt lager varje dag och räknar därför normalt med en leveranstid på 2–4 arbetsdagar, om inget annat anges eller framkommer av orderbekräftelsen. Vi reserverar oss för felsortering av paket och för de förseningar som detta kan medföra.

Om du mot all förmodan inte har mottagit ditt paket inom 5 arbetsdagar, ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Om beställningen har lämnat vårt lager och utebliven leverans därmed beror på försening i frakt eller felleverans, förlänger vi behandlingstiden med upp till 30 dagar.

Eftersom flera av varorna även används i våra prenumerationserbjudanden kan det hända att ett välkomstbrev till dig som prenumerant finns med i paketet. Detta ska du i så fall bortse ifrån. Enskilda produkter är därför förpaketerade och packas sedan i ett större paket om ordern innehåller fler än en produkt.

E-bøger og digitale produkter: När betalningen godkänts visas en sida som bekräftar att din order genomförts. Till den mejladress du angett skickas det samtidigt ett mejl med orderbekräftelsen och en länk till e-boken. Leveransen sker altså via denna länk.

Vi levererar inom Sverige med 2–4 vardagars leveranstid. Vi levererar inte till utlandet, men hänvisar till moreshop.dkmoreshop.no och moreshop.fi.

 

Fortrydelsesret
I MoreShop kan du alltid returnera dina varor inom 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa när din vara är beställd. När du returnerar en vara och använder dig av din ångerrätt ska varan returneras i väsentligen oförändrat skick och i sin originalförpackning. Etiketter och annan märkning får inte ha avlägsnats från varan. Ångerrätten upphör därför att gälla om det kan påvisas att varan har använts på ett sätt som avsevärt sänker dess försäljningsvärde.

När returnerad vara har mottagits och kontrollerats återbetalas beloppet till ditt konto inom 7 arbetsdagar.  När du utnyttjar ångerrätten står du själv för returfrakten.

När du gör en retur utan retursedel  ber vi dig att bifoga en kopia av orderbekräftelsen.  När vi har mottagit din retur och kontrollerat att varan uppfyller kraven för att ångerrätten ska kunna utnyttjas, kommer vi att återbetala beloppet.

Vid köp av e-böcker, ljudböcker och andra digitala produkter för nedladdning finns det enligt lag en ångerrätt på 14 dagar. Ångerrätten gäller dock endast fram till när nedladdningen påbörjas. Därefter är det inte möjligt att varken returnera digitala produkter eller få pengarna tillbaka för dem.

 

Reklamation
36 månaders reklamationsrätt gäller för alla varor köpta på MoreShop och därefter upphör reklamationsrätten enligt Konsumentköplagen, såvida inget annat är avtalat.
Om varan är försenad eller defekt kan du kontakta oss med din reklamation på nedanstående e-mail. Reklamation av defekt vara ska ske inom rimlig tid efter att du upptäckt felet eller borde ha upptäckt felet vid en normal inspektion av varan.

När Bonnier Publications International AS tar emot en reklamation för en vara behandlas ärendet inom kortast möjliga tid. Vi tar ställning till om varan ska bytas ut eller om pengarna ska betalas tillbaka.

 

Returnering
Innan returnering eller reklamation av en vara ber vi dig att följa ovanstående anvisningar.

Beställ retursedel här
Kom ihåg att skriva rätt ordernummer, annars kan returförsändelsen INTE hanteras. Var uppmärksam på att returetiketten debiteras i DKK och kostar 39 DKK.

Vill du inte använda vår retursedel kan varan returneras med post eller fraktfirma till vår adress:

PakkecenterNord
C/O MoreShop
Strømmen 4
9400 Nørresundby

Vid returnering utan retursedel ombes du bifoga en kopia på beställningsbekräftelsen i försändelsen, annars kan returen INTE behandlas.
De bifogade bilagorna måste placeras i själva paketet och får inte placeras i produktens förpackning.

 

Fel eller defekt vara
Om du mottagit en defekt eller skadad vara återbetalar Bonnier Publications International AS naturligtvis fraktkostnaden för den ursprungliga leveransen. Om varan är defekt ber vi dig först och främst att kontakta oss snarast möjligt och inom rimlig tid. Vid godkänd reklamation skickar vi en returetikett som ska fästas på försändelsen. Det är helt och hållet kundens ansvar att se till att retur av vara sker på ett korrekt sätt.

Kunden ansvarar för varan tills den tas emot av Bonnier Publications International AS. Det är därför även du som kund som ska betala för eventuella skador på vägen, eller om varan försvinner med posten.
Kom ihåg att be om en kvittens när du lämnar paketet så att ditt paket är försäkrat.

 

Kundtjänst
Om du har frågor angående din order eller någon produkt, vänligen kontakta MoreShops kundtjänst på: moreshopkundtjanst@bp.bonnier.se.
Du kan også ringe på tlf. 08-555 454 00, vardagar mellan 8-18.

Bonnier Publications International AS
Kundtjänst
205 50 Malmö
tlf. 08-555 454 00

Om du har frågor angående din order eller någon produkt, vänligen kontakta MoreShops kundtjänst.

 

Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som lämnas i samband med köp på moreshop.se behandlas i enlighet med vår personuppgiftspolicy, som du kan läsa om på www.bonnierpublications.com/personuppgiftspolicy.

 

Din indkøbskurv er tom